برای بررسی خواص مکانیکی شیلنگ بنزین پژو 405 موجدار بافته، معادله پارامتری منحنی فضا لوله بافته شده استنباط میشود که مختص ویژگیهای ساختاری لوله بافته است.
بر این اساس، مدل لوله بافته شده معادل بر اساس سختی محوری یکسان به منظور بهبود بازده محاسباتی پیشنهاد شده است. مدل هندسی و مدل المان محدود شیلنگ بنزین موجدار بافته شده DN25 ایجاد شده است.
نتایج شبیهسازی عددی تحلیل میشوند و توزیع تنش معادل و تنش اصطکاکی مورد بحث قرار میگیرد. حداکثر تنش معادل شیلنگ بنزین موجدار بافته شده در لوله بافته شده با مقدار 903MPa رخ می دهد.
حداکثر تنش معادل دم در ناحیه تماس با لوله بافته شده با مقدار 314MPa رخ می دهد. حداکثر تنش اصطکاکی بین دم و لوله بافته 88.46 مگاپاسکال است.
آزمایش کشش شیلنگ بنزین موجدار بافته شده DN25 انجام شده است. نتایج شبیهسازی با دادههای آزمون مطابقت خوبی دارد، با حداکثر خطای 9.4 درصد، که عقلانیت مدل را تأیید میکند.
این مطالعه به تحقیق در مورد سفتی محوری شیلنگ بنزین موجدار بافته شده کمک می کند و پایه ای را برای مطالعات سایش و عمر روی شلنگ موجدار بافته فراهم می کند.
کلمات کلیدی: سختی محوری; شبیه سازی عددی؛ مدل معادل؛ شیلنگ بنزین راه راه بافته شده؛ لوله بافته فلزی
با توجه به ادبیات، محققان به طور کامل مدل سازی از دم را مطالعه کرده اند. آنها عمدتاً از مدلسازی تحلیل مکانیکی و روشهای اجزای محدود برای مطالعه خواص مکانیکی دم استفاده کردهاند.
هاچمی اثر کرنش پلاستیک و تنش پسماند پس از هیدروفرمینگ را بر خستگی زندگی چرخه ای مطالعه کرد. او دریافت که با افزایش طول، تعداد چرخه ها کاهش می یابد و تخمین عددی کمتر از نتایج تجربی است و محلی سازی ناحیه ضعیف ترک قابل تشخیص است.
یوان یک توصیف ریاضی از دم های تقویت شده S شکل ارائه کرد و ویژگی های مکانیکی تحت فشار داخلی، محوری اجباری و جابجایی خمشی را مورد بحث قرار داد.
وی دریافت که با افزایش تعداد لایهها، قابلیت فشار دمش اندکی کاهش مییابد، اما کاهش محدود است و دمهای S شکل تحت کشش محوری، ویژگیهای غیرخطی ضعیفی دارند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.